Dofinansowanie do działalności gosp. z PUP

AKTUALIZACJA 14.02.2025r. !!!!

KOMUNIKAT

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że od dnia 15.02.2025r. wstrzymuje przyjmowanie wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. Liczba wniosków, która napłynęła do Urzędu przekroczyła ilość dofinansowań, które są planowane do udzielenia w ramach pierwszego naboru wniosków o środki na podjęcie działalności gospodarczej.

 

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 10.02.2025r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2025 „Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu” oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.

Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do pierwszego w bieżącym roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. W aktualnym naborze wniosków zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych Urząd udzieli 120 dofinansowań w kwocie do 31.000zł. Jednocześnie w dalszym okresie roku przewiduje się minimum dwa kolejne nabory wniosków, których terminy będą każdorazowo ogłaszane w gablotach informacyjnych i na stronie internetowej Urzędu.

Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:

  1. aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
  2. zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
  3. złożenie dokumentacji wnioskowej (na formularzach obowiązujących w 2025r.) obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie ​​​https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
  1. wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej – formularz wg. wzoru Urzędu;

  2. uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków – formularz wg. wzoru Urzędu;

  3. przykładowe oferty handlowe;

  4. formularz Oświadczenia wnioskodawcy – formularz wg. wzoru Urzędu;

  5. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – formularz wg. wzoru Urzędu;

  6. formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II – formularz wg. wzoru Urzędu;

  7. plan przedsięwzięcia – formularz wg. wzoru Urzędu;

  8. dokument potwierdzający poziom wykształcenia;

  9. dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;

  10. uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;

  11. deklaracje współpracy dot. planowanej działalności – formularz wg. wzoru Urzędu;

  12. dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;

  13. formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy – formularz wg. wzoru Urzędu;

  14. dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków – formularze wg. wzoru Urzędu;

  15. dokument dot. własności rachunku bankowego;

  16. inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.

Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:

  1. w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
  2. w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem kwalifikowalnym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym).

Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:

  • wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
  • zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
  • wybierz metodę przesłania dokumentacji

przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-doręczenia wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia > przejdź do swojej skrzynki > zaloguj się do usługi > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij wiadomość do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl/wps/portal > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego – stary wzór)

W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  1. kolejność złożenia wniosku,
  2. kryteria oceny określone w ww. Zasadach.

​​​​

Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości po wcześniejszym umówieniu się mailowo na adres:  powp@poznan.praca.gov.pl albo telefonicznie pod numerem 61 8532186.