Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu przystępuje do naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:
- aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
- zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków Warunki otrzymania wsparcia
- złożenie dokumentacji wnioskowej obejmującej następujące dokumenty Wymagane dokumenty
- wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej – formularz wg. wzoru Urzędu;
- uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków – formularz wg. wzoru Urzędu;
- przykładowe oferty handlowe;
- formularz Oświadczenia wnioskodawcy – formularz wg. wzoru Urzędu;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – formularz wg. wzoru Urzędu;
- formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II – formularz wg. wzoru Urzędu;
- plan przedsięwzięcia – formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
- uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
- deklaracje współpracy dot. planowanej działalności – formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
- formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy – formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków – formularze wg. wzoru Urzędu;
- dokument dot. własności rachunku bankowego;
- inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.
Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:
- w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
- w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-puap).
Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:
- wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
- zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
- wybierz metodę przesłania dokumentacji
przez praca.gov.pl
przez e-puap W związku z ograniczoną pulą środków finansowych przeznaczonych w bieżącym roku na aktywizację zawodową osób bezrobotnych oraz zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych informujemy, że w bieżącym roku Urząd udzieli 457 dofinansowań do 30 000 zł.
przez e-puap W związku z ograniczoną pulą środków finansowych przeznaczonych w bieżącym roku na aktywizację zawodową osób bezrobotnych oraz zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych informujemy, że w bieżącym roku Urząd udzieli 457 dofinansowań do 30 000 zł.
W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:
- kolejność złożenia wniosku,
- kryteria oceny formalnej i merytorycznej określone w ww. Zasadach.
Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości – link do strony, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerem 61 8532186 (w godz. 9.00 – 16.00) lub mailowo na adres: powp@poznan.praca.gov.pl
źródło: poznan.praca.gov.pl