Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu organizuje w miesiącu lipcu bezpłatne webinaria dot. założenia własnej działalności gospodarczej.
Temat: „ABC własnej firmy – przygotowanie do rozpoczęcia działalności gospodarczej”
Kiedy:
11.07.2022r. , w godz. 16:30-20:00
12.07.2022r. , w godz. 17:00-20:00
Plan szkolenia:
część I, 11 lipca 2022 r. w godz. 16.30 – 20.00
Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej
1. Wprowadzenie do tematy własnej firmy. Pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.
2. Działalność nierejestrowana.
3. Obowiązujące akty prawne.
4. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.
5. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej:
– omówienie druku CEIDG -1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
– NIP – Urząd Skarbowy
– REGON – Urząd Statystyczny
– Rejestracja firmy przez Internet – Profil Zaufany e-PUAP
6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS:
– zgłoszenie do ZUS – omówienie obowiązkowych druków
– składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
– preferencje i ulgi w składkach
– zbieg tytułów do ubezpieczeń
7. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US:
– podatek dochodowy od osób fizycznych – wybór formy opodatkowania
– kasa fiskalna w działalności gospodarczej
8. Procedura rejestracji spółki cywilnej
część II, 12 lipca 2022 r. w godz. 17.00 – 20.00
Podatki w noworejestrowanych firmach
1. Wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym.
– rodzaje i zmiana formy opodatkowania
– składka zdrowotna i jej sposoby wyliczania w zależności od wybranej formy opodatkowania
2. Podatek VAT – podjęcie decyzji o wyborze lub rezygnacji
– mechanizm działania podatku VAT
– co to jest wykaz podatników VAT
– co to jest podzielona płatność i kogo dotyczy?
3. Płatność transakcji powyżej 15.000zł.
4. Definicja kosztów uzyskania przychodów – co może być kosztem przedsiębiorcy, a co nie?
5. Rozpoczęcie księgowań w księdze dostosowanej do wybranej formy opodatkowania podatkiem dochodowym
– rozpoznanie pierwszych operacji gospodarczych, które powinny być ujawnione w księdze
– dokumentowanie kosztów – rodzaje kosztów, data zaliczenia w ciężar kosztów
– środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
– leasing – metoda optymalizacji podatkowej
6. Wybór programu fakturującego do wystawiania dokumentów sprzedaży
7. Zapoznanie się z wymogami dotyczącymi prawidłowo wystawionych faktur sprzedaży – oznaczenie faktur kodami GTU
8. Przychody zwolnione z opodatkowania w kontekście dotacji bezzwrotnych
9. Obowiązki roczne podatników w zakresie rozliczania podatku dochodowego
Webinar odbędzie się z wykorzystaniem platformy zoom.
Można zapisać się na jedną lub dwie części.
Osoby zainteresowane uczestnictwem, prosimy o zgłoszenia na adres: doradztwo@poznan.praca.gov.pl
Polecamy !
źródło: poznan.praca.gov.pl